Thursday, February 21, 2008
  det finns så mycket vackert i världen
igår såg jag filmen across the universe och fann min drömman i karaktären jude. fantastisk man, fantastisk film! det är en film som är byggd runt beatles-låtar och den är något av det vackrast jag sett. dessutom pratar min man liverpool-dialekt och ja, det är ju bara att acceptera - det är något av det absolut finaste som finns.

jag har börjat läsa shantaram av gregory david roberts. boken börjar så här:


"It took me a long time and most of the world to learn what I know about love and fate and the choices we make, but the heart of it came to me in an instant, while I was chained to a wall and being tortured. I realised, somehow, through the screaming in my mind, that even in that shackled, bloody helplessness, I was still free: free to hate the men who were torturing me, or to forgive them. It doesn't sound much, I know. But in the flinch and bite of the chain, when it's all you've got, that freedom is a universe of possibility. And the choice you make, between hating and forgiving, can become the story of your life."


säger inte mer än så. boken är över 900 sidor lång, jag har läst 100. jag ser fram emot resten. språket, människorna, historien. gisses, det här blir strålande!


ps. jag har fått ett studentrum uppe på universitetsområdet. inflytt 1a april. nu ska här levas studentliv på riktigt. men innan dess ska helgen (med 8 personer i lägenheten) och nästa helg (med minst 5 personer i lägenheten) klaras av. man ska leva på riktigt!

 
Comments:
åååh vad skönt för dig lolo att du hittat boende. kanon ju! idag har jag städat hela mitt hus. det är ungefär så kul det blir här i jönnet ;) puss my
 
Post a Comment



<< Home
it's only love,
give it away!

Free Photo and Video by myphotoalbum.com

arkiv:
August 2006 / September 2006 / October 2006 / November 2006 / December 2006 / January 2007 / February 2007 / March 2007 / April 2007 / May 2007 / June 2007 / July 2007 / August 2007 / September 2007 / October 2007 / November 2007 / December 2007 / January 2008 / February 2008 / March 2008 / May 2008 / June 2008 /

Vädret i Jönköping just nu:

The WeatherPixie



Powered by Blogger