Tuesday, February 12, 2008
  no news is good news
ja, jag vet. jag borde sluta blogga helt och hållet för att jag är så kass på att uppdatera. men sen ibland så får jag ett ryck och det är ju faktiskt kul att skriva av sig. jag är helt enkelt inte redo att sluta än.

stockholmslivet fortsätter att vara bra (och galet!). folk kommer och hälsar på - vilket är väldigt trevligt (fortsätt med det! har du inte varit här än - kom!). jag har fått tillbaka tentorna (de gick inte alls så bra jag ville men inte heller helt dåligt - jag bhöver inte skriva om). klassen är fortfarande kanon. england var alldeles, alldeles strålande. gisses vad bra de dagarna var! att få hänga med nic, laura & lizzie PLUS alla de andra fina människorna som kom in för workshopens skull. dessutom var det guld att åka med cata - sjukt roligt!

det mest otippade i england var när vi på torsdag kväll sitter på nattbussen hem till nic. då kommer vanessa, en tjej jag hängde med i buenos aires på bussen! gissa vad paffa vi blev, haha. inte minst nic som bara satt och gapade, haha. det enda han kunde säga efteråt var "louise, det är bara du som kan träffa folk du känner på nattbussen i en stad du aldrig varit i förut". haha. kul var det iallafall.

nu har jag precis läst klart TR-domen mot Tito Beltran, sånt har man nämligen tillgång till när man studerar juridik. den var 33 sidor lång och jag läste den bara för att få en juridisk bild av vad som hela tiden pratas om på nyheterna (skadad?). imorse i nyhetsmorgon var min lärare med och kommenterade. det var lite coolt. annars är det mest skrämmande vad människor gör mot varandra.

annars vet jag inte riktigt vad jag ska tycka om att aftonbladet idag anordnar en chat med en flyktingfamilj i afghanistan. är det ett "nytänkande sätt" att skapa en slags kontakt mellan svensson-svensken och en familj i en inte fullt så priviligierad situation eller är det bara konstigt och konstlat? min spontana reaktion var att det mest känns sjukt. men det kanske beror på vad baktanken/bakgrunden är?

nu är det snart avresa till universitetet för den tredje föresläsningen på temat "fri- och rättigheter". sen ska jag läsa lite i MR-boken. och spana lite på jurist-zlatan. kanske hitta någonstans att bo också...

jag hade kunnat få ett studentrum nära gullmarsplan idag men eftersom sssb är knäppa så stängde de ansökningstiden 9.54 istället för kl 10 som det stod och jag missade att klicka med en halv sekund. jag har mailat ett argt mail och klagat nu. dumma, dumma, dumma! även om jag helst vill ha en egen lägenhet så får väl korridorsboende duga. om de inte svarar mig så tänker jag ringa! så det så!

jag ska försöka bättra mig på att uppdatera. det blir så långt och trist att läsa när det blir så här sällan. men som sagt: no news is good news och innebär oftast att jag lever ett aktivt socialt liv, haha. imorgon ska vi ha lonely hearts club på juristernas hus (eftersom alla söta parmänniskor kommer tillbringa dagen tillsammans, haha). nice nice.

just ja, det blir jönköping i helgen. ses vi där?
 
Comments: Post a Comment



<< Home
it's only love,
give it away!

Free Photo and Video by myphotoalbum.com

arkiv:
August 2006 / September 2006 / October 2006 / November 2006 / December 2006 / January 2007 / February 2007 / March 2007 / April 2007 / May 2007 / June 2007 / July 2007 / August 2007 / September 2007 / October 2007 / November 2007 / December 2007 / January 2008 / February 2008 / March 2008 / May 2008 / June 2008 /

Vädret i Jönköping just nu:

The WeatherPixie



Powered by Blogger